Mag een medewerker weigeren?

In meer dan 95 procent van de aanmeldingen zijn cliënten verheugd dat ze snel terecht kunnen bij een medisch specialist. Men is toe aan een duidelijk antwoord en verwacht dit te krijgen. Sommigen dienen echter gewezen te worden op de reintegratieverplichting in kader van de Wet Verbetering Poortwachter die zowel werkgever als werknemer hebben.

Veelgestelde vragen

  • Worden mijn reiskosten vergoed?
  • Wie maakt gebruik van de diensten van ICARA?
  • Welke medisch specialismen zijn beschikbaar?
  • Wat voor informatie krijgt de werkgever?
  • Wat voor ICARA-expertises zijn er?
  • Wat te doen als ik verhinderd ben op de datum of tijdstip van het consult?
  • Wat moet ik als client niet vergeten?
  • Wat levert de inzet van ICARA op?
  • Wat kost een medische expertise van ICARA en wordt dit vergoed?
  • Wat is het verschil met een regulier consult?
  • Wat is het verschil met andere partijen die zich richten op medische expertises?
  • Wat is de bedoeling van de online-vragenlijst?
  • Wat houdt een consult bij de verzekeringsarts in?
  • Wanneer word ik opgeroepen?
  • Wanneer schakel ik ICARA in?
  • Voorbeelden van aangevraagde medische expertises
  • Verkort een ICARA-expertise de verzuimduur?
  • Tien redenen om voor ICARA te kiezen
  • Op welke wijze wordt rekening gehouden met de privacy van de client?
  • Op welke locaties vinden de medische expertises plaats?
  • Op welk moment levert een medische expertise de meeste toegevoegde waarde?
  • Moet ik, voordat ik een verwijzing doe, overleggen met de werkgever of deze akkoord is met de kosten?
  • Mag een medewerker weigeren?
  • Kan ook een niet-medicus een ICARA-expertise aanvragen?
  • Kan een behandeling ook in mijn eigen ziekenhuis plaatsvinden?
  • Kan de functionele mogelijkhedenlijst in het eindverslag als volledig worden gezien?
  • Is het ICARA rapport UWV proof?
  • Ik wil het consult op een ander tijdstip
  • Ik vermoed dat er meer speelt dan alleen een medische problematiek; kan dat ook onderzocht worden?
  • Ik sta op een wachtlijst voor een operatie. Kan ik door ICARA eerder geholpen worden?
  • Ik heb vragen over de eindrapportage
  • Ik heb de behoefte om meerdere specialisten in te zetten; kan dat?
  • Ik ben mijn inlogcode kwijt
  • Hoelang duurt het voordat de rapportage gereed is?
  • Hoe word ik op de hoogte gehouden nadat een cliënt is aangemeld?
  • Hoe meld ik een cliënt aan?
  • Hoe lang duurt een arbeidsconsult bij een medisch specialist?
  • Hoe is voor mij als client de privacy geregeld?
  • Hoe is het met parkeren of Openbaar Vervoer geregeld?
  • Hoe is eventueel benodigd aanvullend onderzoek geregeld?
  • Er is sprake van een arbeidsconflict; is een medische expertise dan zinvol?
  • Een second opinion kan toch ook via de huisarts geregeld worden?
  • Bij een expertise wordt ook een arbeidsdeskundige visie gegeven. Wat houdt dit in?
  • Ben ik verzekerd voor de medische expertise van ICARA?
  • Als er nog behandelingen volgen kan er nog niet gesproken worden over duurzame beperkingen. Kan ik na de behandeling door ICARA alsnog de belastbaarheid laten vaststellen?
  • Voorbeelden van aangevraagde medische expertises
  • Als er een behandeling wordt geadviseerd, valt dit dan ook binnen de medische expertise van ICARA?
  • Wilt u meer weten over dediensten van ICARA?

    Neem contact op

    Stuur mij vrijblijvend een offerte voor
    een expertise op maat

    Offerte aanvragen

    Registreer mij als verwijzer in MijnICARA

    Registreren