Wat moet ik als client niet vergeten?

Vier belangrijke zaken om te onthouden:

  1. U dient via het systeem MijnICARA online toestemming te geven voor het mogen opvragen, inzien en doorsturen van uw medische gegevens conform de wet op de privacy. Dit kunt u het beste direct na de telefonische intake doen.
  2. U dient zelf de bestaande relevante diagnostiek (bijvoorbeeld MRI/röntgen) op te vragen bij uw huisarts of andere medische specialisten. Dit dossier neemt u vervolgens mee naar het consult. Dit kunt u nu al direct opvragen.
  3. U vult ter voorbereiding een online vragenlijst in; ook deze lijst kunt u vinden in MijnICARA. Vul deze in na de telefonische intake.
  4. U ontvangt een mail zodra de concept-rapportage gereed is. U heeft dan maximaal drie dagen de tijd om via MijnICARA gebruik te maken van uw controlerecht.

Download de clientfolder

Veelgestelde vragen

  • Worden mijn reiskosten vergoed?
  • Wie maakt gebruik van de diensten van ICARA?
  • Welke medisch specialismen zijn beschikbaar?
  • Wat voor informatie krijgt de werkgever?
  • Wat voor ICARA-expertises zijn er?
  • Wat te doen als ik verhinderd ben op de datum of tijdstip van het consult?
  • Wat moet ik als client niet vergeten?
  • Wat levert de inzet van ICARA op?
  • Wat kost een medische expertise van ICARA en wordt dit vergoed?
  • Wat is het verschil met een regulier consult?
  • Wat is het verschil met andere partijen die zich richten op medische expertises?
  • Wat is de bedoeling van de online-vragenlijst?
  • Wat houdt een consult bij de verzekeringsarts in?
  • Wanneer word ik opgeroepen?
  • Wanneer schakel ik ICARA in?
  • Voorbeelden van aangevraagde medische expertises
  • Verkort een ICARA-expertise de verzuimduur?
  • Tien redenen om voor ICARA te kiezen
  • Op welke wijze wordt rekening gehouden met de privacy van de client?
  • Op welke locaties vinden de medische expertises plaats?
  • Op welk moment levert een medische expertise de meeste toegevoegde waarde?
  • Moet ik, voordat ik een verwijzing doe, overleggen met de werkgever of deze akkoord is met de kosten?
  • Mag een medewerker weigeren?
  • Kan ook een niet-medicus een ICARA-expertise aanvragen?
  • Kan een behandeling ook in mijn eigen ziekenhuis plaatsvinden?
  • Kan de functionele mogelijkhedenlijst in het eindverslag als volledig worden gezien?
  • Is het ICARA rapport UWV proof?
  • Ik wil het consult op een ander tijdstip
  • Ik vermoed dat er meer speelt dan alleen een medische problematiek; kan dat ook onderzocht worden?
  • Ik sta op een wachtlijst voor een operatie. Kan ik door ICARA eerder geholpen worden?
  • Ik heb vragen over de eindrapportage
  • Ik heb de behoefte om meerdere specialisten in te zetten; kan dat?
  • Ik ben mijn inlogcode kwijt
  • Hoelang duurt het voordat de rapportage gereed is?
  • Hoe word ik op de hoogte gehouden nadat een cliënt is aangemeld?
  • Hoe meld ik een cliënt aan?
  • Hoe lang duurt een arbeidsconsult bij een medisch specialist?
  • Hoe is voor mij als client de privacy geregeld?
  • Hoe is het met parkeren of Openbaar Vervoer geregeld?
  • Hoe is eventueel benodigd aanvullend onderzoek geregeld?
  • Er is sprake van een arbeidsconflict; is een medische expertise dan zinvol?
  • Een second opinion kan toch ook via de huisarts geregeld worden?
  • Bij een expertise wordt ook een arbeidsdeskundige visie gegeven. Wat houdt dit in?
  • Ben ik verzekerd voor de medische expertise van ICARA?
  • Als er nog behandelingen volgen kan er nog niet gesproken worden over duurzame beperkingen. Kan ik na de behandeling door ICARA alsnog de belastbaarheid laten vaststellen?
  • Voorbeelden van aangevraagde medische expertises
  • Als er een behandeling wordt geadviseerd, valt dit dan ook binnen de medische expertise van ICARA?
  • Wilt u meer weten over dediensten van ICARA?

    Neem contact op

    Stuur mij vrijblijvend een offerte voor
    een expertise op maat

    Offerte aanvragen

    Registreer mij als verwijzer in MijnICARA

    Registreren